Seguint les recomanacions de l’Institut de Ciències del Mar (ICM) i del Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC), oferim una informació relativa a evitar les picades de meduses i les precaucions a emprendre davant la seva presència a la platja:

COM EVITAR LES PICADES DE MEDUSES?

  • Cal mantenir-se fora de l’aigua quan hi ha meduses. També convé evitar la zona de sorra on trenquen les onades, ja que és on habitualment s’acumulen les restes de meduses.
  • Tota mena de barrera que eviti el contacte de la pell amb la medusa és una bona forma de protecció, per exemple: ús de cremes solars, banyadors que cobreixen el màxim de superfície corporal o roba lleugera com ara les samarretes.
  • Moltes de les meduses que arriben a la sorra de la platja estan mortes, però fins i tot així, són perilloses. Els tentacles conserven bona part del seu poder urticant durant hores. No s’han de tocar mai!
  • Si us esteu banyant i veieu meduses, cal nedar pausadament i sortir de l’aigua. El fet de nedar enèrgicament fa que un mateix apropi més les meduses i els llargs tentacles poden arribar a tocar-nos i picar-nos. Una medusa no ens atacarà mai.

PRECAUCIONS DAVANT LA PRESÈNCIA DE MEDUSES A LA PLATJA

  • No retirar de l’aigua les meduses perquè amb la manipulació alliberen cèl·lules urticants.
  • No deixar les meduses a la sorra perquè les seves restes segueixen sent urticants per un temps
  • Informar al personal de platja perquè valori la situació
  • Davant d’una trobada amb meduses a l’aigua, nedar pausadament i sortir de l’aigua sense moviments bruscos.

A Castelldefels, quan es detecta la presència de meduses, el servei de Salvament valora la necessitat d’hissar bandera groga. En cas que s’enlairi bandera groga per presència de meduses, s’emeten missatges per megafonia per evitar que els banyistes entrin a l’aigua.