6 illetes de 3 jardineres cadascuna s’han instal·lat al passeig Marítim de Castelldefels amb la intenció de substituir els “New Jersey” que en el seu moment es van col·locar de manera provisional per garantir la seguretat al passeig Marítim de Castelldefels.
L’Ajuntament de Castelldefels ha finalitzat la col·locació de 6 illes de 3 jardineres cadascuna disposades en diagonal interceptant el passeig Marítim en trams no superiors als 200 metres, entre l’avinguda República Argentina i el terme municipal de Sitges, per millorar-ne la seguretat ne la zona. La col·locació i distribució de les illes s’han fet conjuntament amb l’àrea de Via Pública, Platges i la Policia Local de Castelldefels.
L’Ajuntament ha realitzat un estudi paisatgístic per col·locar aquest nou mobiliari urbà de manera definitiva a la tercera fase del passegi Marítim de Castelldefels, en consonància amb l’estètica del passeig i amb l’ús de la població. Per exemple, a les jardineres s’han plantat “Metrosideros”, un arbust especialment adaptat als ambients salins típics de les zones costaneres como la platja de Castelldefels.
Amb la instal·lació d’aquest nou mobiliari urbà s’han substituït els anomenats “New Jersey”- que es van col·locar el passat mes de desembre de 2017 per impedir l’accés de vehicles a aquest tram del passeig, tal i com s’ha fet en altres espais de vianants tant a Castelldefels com a altres municipis seguint les indicacions dels Cossos de Seguretat. Aquestes barreres es van col·locar de manera provisional i la intenció municipal de substituir-los en un futur per elements de mobiliari urbà.