L’Institut de Ciències del Mar (CSIC), la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat de Barcelona i la Universitat de Girona organitzen del 4 al 6 de setembre a Castelldefels les X Jornades de Geomorfologia Litoral. Aquesta activitat, que es realitzarà a la sala Margarida Xirgu de la Biblioteca RFJ compta també amb el suport de l’Ajuntament de Castelldefels
La geomorfologia litoral es preocupa d’estudiar les geoformes resultants del conjunt d’agents i processos de diversa naturalesa que donen origen a les formes del relleu marí en la vora costanera, zona on interactuen tres ambients geogràfics, la hidrofera (oceà), la litosfera (continent ) i l’atmosfera.
Sortides de camp i com millorar la gestió del litoral, algunes de les activitats previstes
Des de l’any 2000 i amb caràcter biennal, la comunitat científica dedicada a la Geomorfologia Litoral ve reunint-se amb l’objectiu de compartir els seus avenços i conèixer de primera mà -mitjançant sortides de camp- casos d’estudi, avenços tècnics i experiències de gestió litoral.
Concretament, en la desena edició d’aquestes jornades, es tractaran els següents temes: morfodinàmica costanera i impacte de tempestes, gestió costanera, sistemes dunars i impacte antròpic en zones costaneres, transport de sediments i mètodes d’observació remota, costes rocoses i evolució costanera a llarg termini.